Zoeken in deze blog

Blogarchief

woensdag 17 juli 2019

Geen Adobe meer?


Jawel nog steeds bij mijn werkgever. Thuis volledig overgeschakeld op het complete Affinity pakket.

Is het een vervanger voor Adobe. Zeker als je niet te veel te besteden hebt en niet  jaarlijks een duur abonnement betaald waarbij je de software niet van jezelf wordt.
Kan ik het af met Affinity. Ja dat lukt. Thuis maak ik geen catalogussen en/of folders maar mijns inziens is dat ook goed te doen. Jammer is wel dat er nog niet veel handleidingen zijn voor Publisher maar ook dat zal er aan komen denk ik. Vrijstaand maken vind ik in vele opzichten makkelijker met Affinity Photo handiger dan met Photoshop. Er zijn goede ragfijne selecties te maken met de het foto retouche programma. Designer is het staat tegenover Illustrator en ook dat is een prima plaatsvervanger. Ik mis nog 3D en overtrekken van een logo maar verder werkt in veel gevallen wat simpeler als Illustrator.

Het is altijd lastig over te schakelen op andere software maar mijn ervaring is dat het kwestie van wennen is en dat het in den beginne wat meer tijd kost omdat je aan het ontdekken bent.

Een compleet pakket voor rond de €150.- is werkelijk een heel leuk bedrag om het eens te ervaren en de knop om te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.

Indien nodig zal ik zo spoedig mogelijk reageren.