Zoeken in deze blog

Blogarchief

dinsdag 13 maart 2012

Het avontuur met Wordpress


Ik heb het al eerder gemeld. Wordpress is het systeem waar ik zo nu en dan eens een website mee opzet. In het begin loop je tegen veel problemen aan. Ik moest een website opzetten met een webwinkel. Daar heb ik iets te makkelijk over gedacht. De mensen met verstand van dit soort zaken waarschuwde mij al; "je weet niet wat je op je hals haalt". En het was allemaal waar. Ik heb mijn heil gezocht bij een webshop provider zodat er niets op de iegen hostserver geplaatst staat. Dat heeft als voordeel dat er goed geback-upt wordt en ik er zelf geen omkijken naar heb. ECWID is het geworden na vele uitgeprobeerd te hebben.  Het voordeel van ECWID is dat de eerste 100 producten gratis zijn met enige beperkingen in de software. Voor een kleine shop met weinig artiklen dus goed te doen en kosteloos. Een betaald account kan to 20.000 artikelen bevatten voor $ 17.- per maand.

Wordpress is op zich goed te mannen en is geen hogere wiskunde. De speurtocht is naar bruikbare plugins en widgets en vooral een goed template wat veel mogelijkheden heeft. Plugins, ja daar had ik er in het begin erg veel van. Beter verlegen mee als om dacht ik dan. Daardoor verlies je ook het overzicht. Uitdunnen dus weer tot een overzichtelijke lijst met echt bruikbare plugins waarover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.

Indien nodig zal ik zo spoedig mogelijk reageren.