Zoeken in deze blog

Blogarchief

zondag 16 maart 2008

Knockout in InDesign

Ik heb nooit geweten wat Knockout nu precies voor functie heeft in InDesign. Ik moest gewoon een keer weten en ben gaan speuren op het internet een poosje geleden, en omdat het een poosje geleden is weet ik ook niet meer waar ik die wijsheid vandaan heb gehaald. De credits gaan dan ook niet naar mij.

In het voorbeeld hieronder gaan wij het woord "Knockout" uitsparen uit het rode vlak. Uitsparingen (knockouts) kunnen van zowel tekst als lijntekeningen worden gemaakt.

Zorg ervoor dat het object (in dit geval de tekst "knockout" een transparantie heeft van 100%. Selecteer nu met de shiftknop ingedrukt beide objecten en groep ze door middel van de toetscombinatie Option + G Mac of Control + G Windows





Vink nu in het efects menu de optie "knockout" aan en zie daar, we hebben het bovenste transparante object uitgespaard uit het onderliggende object.


Het voordeel is dat het bovenliggende object nog verschoven kan worden naar wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.

Indien nodig zal ik zo spoedig mogelijk reageren.